Powered By Blogger

sâmbătă, 19 noiembrie 2011

Placinta cu iaurt







Mi-a placut o placinta,cu care am fost tratata de o prietena. Sigur ca i-am cerut reteta si am pregatit-o si eu.
Este foarte gustoasa si tine locul cu succes placintei cu branza!

Ingrediente:

1 pachet foi de placinta
900-1000 gr iaurt
7 oua
300 gr zahar
100 gr margarina Rama
coaja de lamaie

Mod de preparare compozitie:

Pentru ca in general foile de placinta le cumpar gata preparate de la market,ele sunt si congelate.
Lasam foile de placinta sa se decongeleze, in acest timp preparam umplutura.
Amestecam iaurtul cu coaja de lamaie,care ii va da o aroma placuta.
Batem albusurile bine,adaugam 100 gr. zahar si le mai batem pana ies ca o bezea.
Galbenusurile se bat cu 150 gr zahar,pana se albesc si isi maresc volumul.
In iaurt,adaugam galbenusurile,apoi albusurile spuma si le amestecam bine,ca ouale sa se integreze bine.

Montarea placintei:

In mod normal avem nevoie de o tava dreptunghiulara de cuptor,cam de 3 cm inaltime,dar eu am folosit o tava rotunda cu perete detasabil.
Asezam 3-4 straturi de foi de placinta, marginile foilor sa iasa putin din tava si nu vor permite compozitiei sa se lipeasca de marginea tavii.
Topim margarina si ungem fiecare foaie in parte,cu o pensula.
Turnam umplutura in tava si nivelam.
Deasupra umpluturii punem alte 3-4 foi de placinta, unse cu margarina intre ele,inclusiv foaia de deasupra.
Punem placinta la cuptor,acesta deja incins si lasam sa se rumeneasca bine cam 45 de minute.
Dupa coacere se scoate placinta din cuptor ,se lasa sa se raceasca bine.
Se portioneaza cu cutitul in patrate sau felii si se serveste fiecare portie pudrata cu zahar pudra.
Savurati cu placere!

Niciun comentariu: