Powered By Blogger

sâmbătă, 23 iulie 2011

Pasca Floarea Soarelui









Mi-a placut reteta Paine Floarea Soarelui,de cum am vazut-o pe gourmandine.ro ,apoi am vazut reteta si pe forum culinar.ro,reteta lui KikenHana !
Eu am transformat-o in Pasca Floarea Soarelui!

Ingrediente:
Aluat:
500 g faina +2 linguri pt maia
200 ml lapte dulce+ 50 ml pt maia
50 g zahar tos+ o lingura pt maia
100 margarina + 2 linguri ulei + 1 lingura faina (pt uns foile)
1/2 cub de drojdie / aprox 10 g
esenta rom
1 galbenus +o lingura lapte (pt uns deasupra aluatului)

Umplutura:
100 g zahar tos
300 g branza telemea
2 plicuri zahar vanilat
2 oua+ 1 albus
50 g stafide
esenta rom

Mod de pregatire:
Aluat:
Toate ingredientele sa fie la temperatura din bucatarie,laptele il incalzim putin.
Tava rotunda folosita are circumferinta 25 cm si 5cm inaltime.

Maia-50 ml lapte caldut,doua linguri faina,o lingura zahar si drojdia le-am amestecat si am lasat sa creasca in loc caldut.
Intr-un vas am pus faina cu putina sare fina,cu lingura am facut o adancitura in care am turnat restul de lapte cald,zaharul si maiaua .
Mai intai m-am ajutat de lingura,apoi am framantat cu mana,am format "un biloi" care l-am lasat sa creasca intr-un loc cald si ferit de curenti.
Intre timp amestecasem cu mixerul margarina,cele doua linguri de ulei si o lingura de faina si am impartit pasta in 3.
Dupa ce a crescut "biloiul" l-am intins cu sucitorul si i-am dat o forma dreptunghiulara.
Cu doua castroane de inox,dar de marimi diferite,am decupat 4 cercuri mari si 3 cercuri mici.
Un cerc mare de aluat ,din cele 4,l-am pus ca baza in tava si l-am uns putina cu pasta de margarina.
Celelalte 3 cercuri mari le-am suprapus una peste alta,le-am uns intre ele cu pasta de margarina si le-am taiat in centru lor,cu doua linii perpendiculare si doua oblice.
Le-am ridicat cu atentie si le-am mutat peste cercul baza. Apoi am inceput sa intorc colturile din mijloc spre exterior.
Cu cele 3 cercuri mai mici am procedat la fel ,le-am suprapus si le-am uns intre ele cu pasta ,apoi le-am crestat.
Le-am mutat si pe ele,cu atentie,in mijlocul cercurilor mari,apoi colturile unde am crestat aluatul le-am scos din interior spre exterior.

Umplutura:
Branza telemea am ras-o pe razatoare ai am amestecat-o cu celelalte ingrediente,mai putin un galbenus care l-am folosit la uns.

Niciun comentariu: