Powered By Blogger

duminică, 7 aprilie 2013

Prajitura cu iaurt






Prajitura este un desert pufos si simplu de realizat . Am pregatit-o nu doar in varianta cu iaurt ,ci si cu smantana obisnuita si a iesit la fel de delicioasa.

Sursa : ”Cartea regala de bucate” - Principesa Margareta a Romaniei.

Ingrediente:

blat:
de retinut:  masura va fi paharelul de plastic al iaurtului !
 125 g iaurt simplu sau cu fructe
 o masura ulei din floarea soarelui
doua masuri zahar tos
3 masuri faina
 doua lingurite cu praf de copt
3 oua

glazura:
50 g unt
100 g cacao
un praf de sare
80 ml lapte
o lingurita si jumatate esenta de vanilie
350 g zahar pudra

 Pregatire:

 blat:
Amesteca faina cu praful de copt.
Intr-un bol mixam iaurtul, uleiul si zaharul.
Adaugam ouale pe rand,adaugam faina treptat si mixam pana obtinem un amestec omogen.
Ungem tava rotunda cu perete detasabil cu ulei sau unt si o tapetam cu hartie pentru copt.
Compozitia prajiturii se toarna in tava si se coace in cuptorul preincalzit ,timp de cca 40 minute.
Dupa coacere,prajitura se raceste pe un gratar.

 glazura:
Dizolvam intr-un bol de inox zaharul pudra si cacaua in 80 de ml de apa, la foc mic, amestecand continuu cu un tel.
 Luam bolul de pe foc si adaugam sarea, esenta de vanilie si laptele, amestecand usor pana la obtinerea unui amestec omogen.
Separat topim untul intr-un vas la foc mic.
Compozitia cu cacao se adauga peste untul topit, amestecand pana devine cremos si neted.
 Eu am adaugat lapte in plus,iar glazura obtinuta am intins-o la suprafata prajiturii dupa ce am taiat-o felii.
Savurati cu placere!

Niciun comentariu: