Powered By Blogger

miercuri, 6 martie 2013

Pui cu sos de mustar





Am incercat o noua metoda de a gati pieptul de pui,mai exact in vacuum ...este o metoda foarte sanatoasa,iar carnea ramane suculenta....stiti ca de obicei pieptul de pui ramane fad,atos .

 Ingrediente:
600g -700 g piept de pui dezosat
2 linguri ulei
2 catei de usturoi pisati bine
tarhon uscat
rozmarin
piper macinat
un praf de sare

 pentru sos:
o lingura mustar obisnuit
2 linguri mustar Dijon
o lingura smantana pt gatit
100 ml vin alb
o ceapa mica
o lingura ulei
sare
piper alb macinat

 Pregatire:
 Pieptul de pui l-am spalat,l-am uscat tamponandu-l cu un prosop de hartie si l-am taiat in doua jumatati.
Fiecare bucata l-am presarat cu condimente si l-am frecat usor.
Am introdus fiecare bucata de carne in punga,am picurat putin ulei pe fiecare piept de pui, iar pungile le-am sigilat cu ajutorul unui aparat vacuum.
In lipsa acestuia se poate infasura bine carnea in folie de aluminiu sau folie transparenta.
Intr-o craticioara cu apa (bine fiarta),am introdus pungutele cu piept de pui si le-am lasat sa fiarba 30 de minute la 65 de grade.
Dupa acest timp am scos pieptii din pungute (cu atentie)  si i-am rumenit usor intr-o tigaie cu putin ulei,cca 2-3 minute pe fiecare parte.
Dupa rumenire,fiecare piept de pui l-am taiat felii.

Cat timp au fiert pieptii,am pregatit sosul:
-ceapa am ras-o fin pe razatoare si am stors-o,apoi am calit-o usor in ulei.Am adaugat mustarul obisnuit si mustarul Dijon si am stins cu vin.
Am lasat sa scada cateva minute,apoi am adaugat smantana si am dat gust cu sare si piper alb.

Pentru servire am asezat feliile de piept de pui stropite cu sos de mustar si am decorat cu felii de lamaie.
Pieptul de pui gatit in vacuum merge foarte bine cu orez sau cartofi .
Savurati cu placere!

Niciun comentariu: